Kinderen volgens bij ons het ‘gewone’ basisschoolprogramma en doen dat in hun eigen tempo en op hun eigen niveau.
Wij bieden zoveel mogelijk maatwerk. Het ene kind kan meer verantwoordelijkheid aan dan de ander en de een heeft meer uitdaging nodig terwijl de ander graag meer uitleg heeft.
Ook houden wij rekening met ieders leerstijl. De een leert meer door te doen, de ander door te lezen of te onderzoeken. Ook sámen leren is op onze school belangrijk.
Steeds vaker krijgen wij vragen over "dubbel bijzondere" kinderen. Deze leerlingen laten naast kenmerken van begaafdheid ook kenmerken van leer- en/of gedragsproblemen zien. Wanneer de gesignaleerde problemen op de voorgrond staan, worden begaafdheidskenmerken vaak onvoldoende (h)erkend. We hebben iemand in huis met expertise hierover. Zij ondersteunt leerkrachten om het aanbod en welzijn van deze leerlingen in de klas zo goed mogelijk af te stemmen. Heb je hier vragen over neem dan contact op met fleur.verdonkschot@aloysiusstichting.nl.
Kinderen die niet of niet volledig toe zijn aan onderwijs, helpen wij in goede samenwerking met onze zorgpartners terug te keren naar school. We stellen perspectief en werken terug naar zoveel mogelijk schoolgang. Dat is gelukkig al vaak gelukt.